Witam, jestem nowy na forum, nie chce zaczynać nowego tematu o byle bzdurę więc podpinam się pod ten.
Kupiłem octavke z 2003 1.9 tdi 90km ALH a w niej mam coś takiego jak na zdjęciach poniżej mianowicie z zaworu jak mniemam n239 jeden z króćców jest zaślepiony śrubą drugi biegnie do zaworu n75 i do wężyka między servem a pompom vac,
Gdzie powinien kończyć sie przewód zaślepiony śrubą według schematów z forum powinna być to klapa gasząca ale gdzie ją zlokalizować i czy na pewno dobrze czytam schemat, od razu dodam że nie mam drugiej octavi pod ręką żeby sprawdzić i ogarnąć temat.
rzućcie okiem na zdięcia czy oznaczony przeze mnie zawór to n239( zdięcia otworzą się po kilknięciu)
[ Dodano: Czw 18 Lip, 13 18:56 ]
Czy to nie jest wężyk do EGR?
Tak, ten zaslepiony przewód powinien wchodzić do gruszki od klapy gaszącej.
Na twoim zdjeciu gruszka z klapką powinna byc zaraz za zaworem EGR.
Zobacz czy jest wogóle zamontowana.
Jak nie działa klapka gasząca to przy wyłączaniu zapłonu silnik twardo gasnie (szarpie nim i czuc to na budzie)
Hm widać, że było coś tam dłubane.
Ta czarna trytytka ..... pozatym albo mi sie wydaje albo jest przetarty wężyk od EGR.
Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
dzięki, grzebane tam było to wiedziałem ale wygląda to tak że ten dolot z EGR-em zamontowany u mnie pod maską nie ma w ogóle klapy gaszącej. Musi być z innej wersji silnikowej, albo już sam nie wiem bo im dalej w las tym ciemniej. Auto jeździ super, samochód ma 98 000 km przebiegu który mechanik potwierdził na 99%, auto dostało w prawe koło ale jest zbieżność wzorowa. Muszę poszukać bliźniaczej i w razie czego kopnąć w dupę handlarza.
W każdej ALH są klapy gaszące tak?
Jakie mogą być konsekwencje braku tej klapy gaszącej dla silnika?
Konsekwencjami jej braku jest twarde gaszenie silnika (lubi nim potelepać)
Pozatym kalpką można ugasic rozwścieczonego diesla ..... ale tego nikimu nie życze :-)
Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
Witam, jestem nowy na forum, nie chce zaczynać nowego tematu o byle bzdurę więc podpinam się pod ten.
Kupiłem octavke z 2003 1.9 tdi 90km ALH a w niej mam coś takiego jak na zdjęciach poniżej mianowicie z zaworu jak mniemam n239 jeden z króćców jest zaślepiony śrubą drugi biegnie do zaworu n75 i do wężyka między servem a pompom vac,
Gdzie powinien kończyć sie przewód zaślepiony śrubą według schematów z forum powinna być to klapa gasząca ale gdzie ją zlokalizować i czy na pewno dobrze czytam schemat, od razu dodam że nie mam drugiej octavi pod ręką żeby sprawdzić i ogarnąć temat.
rzućcie okiem na zdięcia czy oznaczony przeze mnie zawór to n239( zdięcia otworzą się po kilknięciu)
u mnie Egr jest zintegrowany z całym dolotem nie ma w nim w ogóle podejść pod siłownik klapy gaszącej nie wiem co to za cuda w tym aucie siedzą ale dzięki za informacje będę rozkminiał dalej. Ważne dla mnie jest to że brak tej klapy nie psuje motoru, chyba że się wścieknie, wtedy zostaje gaszenie strzałem ze sprzęgła na piątym biegu chyba że są lepsze patenty?
najlepiej gaśić skrzynią autom atyczną :P ^^ a tak na serio najlepiej nie dopóścic do tzw rozbiegania bo jak zacznei przepalać własny olej to o matko boska
Mój Szkodnik O1 ASZ
Pilnie poszukuje kpl zderzak przód octavia rs(z kratkami)oryginalny ewentualnie po znalezieniu do sprzedania kpl zderzak po facelift
Komentarz